Orasul atrage  prin simplul fapt ca aici s-au nascut si au creat  ; Leonardo da Vinci, Biocacio. Dante, Boticeli, Machiaveli ( om politic ) , Michelangelo , Donatelo, Galilei Galilei, Caterina de Medici , Bonvenutto Cellini (giuavergiu si sculptor )  Roberto Cavalli si  Guci Guccio. Timp de aprope trei sute de ani  de aici de la Florenta , se dadea tonul sau exemplul in tot ce inseamna arta; pictura , sculpura, literatura. Multa vreme  dupa aceea,  artistii nu faceau altceva decat sa  execute ce invatau in scolile si academiile de arta, si sa isi imite maestrii.  Limba vorbita in  perioada  medievala era atat de melodioasa , incat era vorbita in inalta societate din toata Italia,  si sta la baza limbii literare italiene de azi. 
     Am plecat din Piata Domului , si mergand  pe strada Calzaiuoli, am ajuns in  Plazza della Signolia  cu al sau Palazzo della Signoria sau Palazzo Vecchio. Este un un palat in stil gotic care  a fost resedinta  lui Cosimo I de Medici si sediul guvernului provizoriu, între 1865 - 1871, perioada  în care Florenţa era capitala regatului Italiei. Acum este  sediul primariei  si muzeu totodata.  ( pret bilet  6 Eur) Am admirat Sala celor Cinci Sute, cabinetul lui Francesco I, si cateva apartamente. In aceasta piata  l-am admirat pe  David a lui Michelangelo ( copia sa, dar  arata  fara cusur ) , fântâna lui Neptun realizata de  Bartolomeo Ammanati şi statuia lui Hercule, opera lui Baccio Bandinelli. Fantana lui Neptun  este prima  realizata in Florenta.( acum in piata este o copie realizata in sec XIX, originalul fiind la Muzeul National. Statuia fantanii a fost comandata de Cosimo I de Medici, si il infatiseaza pe  zeul marilor ( cu chipul lui Cosimo ) aluzie la dominatia  familiei peste comertul naval. 
    Galeriile Uffizzi ma atrageau ca un magent invizibil. Sunt chiar la capatul pietei Plazza della Signolia. Cladirera a fost ridicata pentru a fi sediul birourilor guvernamentale si a curtii de justitie in sec.XVI. Defapt sunt doua lucruri ; palatul si galeriile. Palatul a apartinut familiei Medici . Marea mandrie a Florentei  si atractia sa principala,  se datoreaza ultimei reprezentante a acestei familii, Anna Maria Luisa care la moartea sa a lasat prin testament  toata colectia atristica a familiei ,  orasului, cu mentiunea clara  ca nu trebuie sa " parasesca orasul " pentru nici un motiv.  Odata in plus, vazand aceste galerii mi-am  putut  da seama de  bogatia acestei familii. 
     Invartindu-ma  pe strdutele inguste, unde la orice pas admiram vechi palate si cladiri frumoase , am ajuns in Mercato Nuovo unde este celebrul Porcelino; o statuie din bronz- fantana,  ce reprezinta un porc mistret. Initial a fost destinata Gradinilor 

 Boboli, dar a fost amplasata o vreme in fata farmaciei Cinghiale , ca acum sa  stea in aceasta piata. Obiceiul este ca turistii sa puna in gura porcului o moneda pe care sa o lase sa cada in gratarul din fata sa pentru a avea noroc de bani si sa ii mangaie botul pentru a reveni in Florenta. Mangaiat de sute de turisti zilnic, porcul are botul stralucitor in timp ce restul corpului este mai inchis la culoare.Copii ale acestei statui se gases in intrega lume ; in SUA, Franta, Canada , Marea Britanie si Australia. 
    De acolo am plecat  in cautarea Podul Vechi sau Ponte Vecchio.
    Este singurul  pod peste raul Arno , care in cel de al Doilea Razboi Mondial , a scapat nebombardat  de nemti. ( unii spun ca a fost crutat cu buna stiinta ). Ponte  Vecchio, este chiar in centrul vechi al orasului si leaga cele doua maluri ; in nord este  in dreptul Gaeriilor Uffizi,  iar in partea de sud a  raului , este in dreptul Palatului  Pitti. Podul a fost ridicat in 1345 . Podul este  foarte lat si permitea accesul atat pietonal cat si " calare si cu trasura " in evul mediu. Acum se merge doar pe jos. Pe locul actualului pod, primii care au unit cele doua maluri ale raului  au fost romanii care au  construit acolo un pod din lemn. Apoi a urmat actualul pod din piatra. 
         De la inceput , podul a fost  si o zona comerciala si in primii ani  pe el   erau cele mai bune macelarii din oras, dar pentru ca " mirosul  care venea de la resturile de carne, " stricau  aspectul si aerul " ....macelarii au fost obligati sa se mute.  Deasupra magazinelor este un coridor secret, Coridorul Vassari, care leaga  Palatul Pitti  de Uffizi si care a apartinut  familiei Medici, coridor  prin care acestia se deplasau  de la un palat la altul fara sa treaca prin multime . 
 Dupa o curatenie minutioasa locul macelarilor  a fost luat de  aurari si argintari. Asa au aparut  magazinele cu bijuterii, unde vindeau cei mai mari mesteri...si obiceiul a ramas neschimbat pana astazi.
     Din exterior, podul arata ca si cum pe el stau  doua blocuri  cu cate  patru etaje si ca  aspect nu pot spune ca este incantataor ( cel putin nu pentru mine ).  Dar, pe el situatia este alta. Zeci de micute  magazine  cu bijuterii , unele vechi altele doar realizate dupa modele  de epoca, sunt  expuse in cel mai " medieval"  mod cu putinta. Iar preturile.....ca pentru un asa loc si pentru asa nume care semneaza colectiile . In 1966 raul Arno si-a iesit  mult  din matca, orasul a fost lovit de inundatii, iar podul a fost si el zdruncinat si de puterea apei si de aluviuni. Dar  italienii nu au gasit inca bani sa il consolodeze, ci doar au interzis ambarcatiunilor sa  mai ancoreze legate de picioarele lui. Pe mijlocul podului se afla  statuia  lui Benvenuto Cellini (1500-1571) , aurar, bijutier,  pictor, sculptor si muzician ....intr-un cuvant un artist complex .