Atitudinea europenilor fata de turism - Studiu coordonat de Inspectoratul General pentru Comunicatii UE

Jumatate dintre respondentii care au plecat in vacanta pentru cel putin patru nopti au spus ca odihna/ recreerea a fost unul dintre principalele motive de plecare. Aproape jumatate (48%) dintre respondenti au spus ca au plecat in vacanta pentru odihna (inclusiv tratamente pentru sanatate), in timp ce mai putin de o treime (32%) si-au luat vacanta pentru a fi alaturi de familie. Mai mult de un sfert (28%) dintre respondenti au plecat pentru plaja sau soare, acelasi procent (28%) avand ca motivatie vizitarea rudelor sau a prietenilor. Aceasta intrebare nu a fost adresata in primele transe ale studiului. Anterior, respondentii au fost intrebati despre motivul alegerii unei desitnatii de vacanta; in 2011 principalele atractii au fost mediul (32%), patrimoniul cultural (27%) si divertismentul (14%).

Cadrul natural al destinatiei si calitatea cazarii sunt principalele motive pentru a petrece a doua oara vacanta in acelasi loc. Jumatate dintre respondenti (50%) au spus ca s-ar intoarce in acelasi loc pentru frumusetea naturii si a climei, in timp ce o treime dintre ei (32%) s-ar intoarce pentru calitatea cazarii. Aproximativ un sfert (27%) au spus ca pretul ar fi motivul pentru care si-ar petrece vacanta a doua oara in acelasi loc. Acest studiu a luat in considerare pentru prima oara factorii care influenteaza fidelitatea turistilor fata de o destinatie.

O majoritate a respondentilor a luat in considerare recomandarile prietenilor, colegilor sau rudelor in deciderea destinatiei de vacanta. 52% dintre cei chestionati au spus ca sunt importante pentru ei recomandarile prietenilor, colegilor sau rudelor atunci cand calatoresc, in timp ce patru din zece persoane (40%) spun ca site-urile web au un rol important in luarea deciziilor de vacanta. Experienta personala este invocata de o treime (32%) dintre respondenti.

Mai mult de o persoana din zece spune ca agentiile de turism (16%) si catalogurile si brosurile gratuite (11%) sunt importante. Mai putin de o persoana din zece spune ca factori precum ziarele, radioul, posturile TV (7%), ghidurile si revistele platite (7%), precum si retelele de media sociala (5%) conteaza atunci cand hotarasc unde pleaca in vacanta.

Majoritatea respondentilor si-au organizat vacanta cu ajutorul internetului - cea mai populara unealta a turistilor. Majoritatea (53%) dintre cei care au avut o vacanta de cel putin patru nopti spun ca au folosit internetul pentru a stabili detaliile concediului. Mai putin de un sfert (23%) a spus ca si-au facut planurile cu ajutorul unei agentii, in timp ce un procent similar (22%) a apelat la o persoana cunoscuta. Mai putin de o persoana din cinci (18%) a planificat vacanta la telefon, mai putin de o zecime din respondenti au stabilit detaliile la fata locului (9%) sau printr-o companie de transport (4%).

Vacanta 2012

Patru din zece respondenti planuiesc sa-si ia o vacanta de 4 - 13 nopti consecutive in anul 2012. Patru din zece (41%) persoane spun ca intentioneaza sa aiba o vacanta cu durataintre 4 si 13 nopti consecutive, in timp ce mai mult de un sfert (27%) spun ca intentioneaza sa faca o scurta excursie, de pana la trei nopti. In jur de o cincime (19%) spun ca vor avea o vacanta mai lunga de 13 nopti consecutive. In plus, 15% dintre respondenti spun ca nu au planuri de vacanta si 12% spun ca inca nu s-au decis in aceasta privinta.

In sase tari o majoritate a calatorilor au spus ca planuiesc o vacanta de 4 - 13 nopti consecutive: Norvegia (55%), Slovenia (55%), Marea Britanie (55%), Danemarca (53%), Irlanda (52%) si Cehia (50%). Relativ putine persoane au spus ca planuiesc o astfel de vacanta din Grecia (23%), Turcia (23%), Ungaria (24%), Letonia (24%) si Serbia (24%).

Peste jumatate dintre cei care planuiesc sa-si ia o vacanta in 2012 intentioneaza sa mearga undeva in propria tara. 53% dintre respondenti isi vor face concediul in propria tara, in timp ce 37% intentioneaza sa mearga in UE. Mai putin de un sfert (23%) dintre respondenti spun ca vor merge in afara UE si 7% spun ca nu stiu unde isi vor petrece vacanta.

Petrecerea vacantei 2012 in propria tara este un fenomen mai intalnit in Grecia (80%), Turcia (80%), Croatia (77%) si Bulgaria (73%). Fenomenul este relativ putin intalnit in Luxembourg (2%) si Malta (3%). Vacanta in UE a fost raspunsul obisnuit in Luxembourg (80%), Cipru (72%), Malta (70%), Belgia (65%) si Danemarca (60%). Vacanta petrecutain Europa este relativ neobisnuita pentru Turcia (11%), Franta (19%) si Grecia (20%). Vacanta in afara UE a fost cel mai populata in Slovenia (55%), Serbia (41%), Macedonia (37%), Austria (34%), Danemarca (34%) si Germania (33%). Totusi, relativ putini respondenti din Cipru (8%), Grecia (8%), Ungaria (9%) si Romania (9%) au spus ca au planuri de vacanta in afara tarilor UE.

In ce priveste tarile in care respondentii au spus ca planifica sa-si petreaca vacanta, cele mai populare destinatii au fost Spania (10%), Italia (7%), Franta (6%), Grecia (4%), Austria (3%), Germania (3%) si Marea Britanie (3%).

sursa: www.traveldailynews.com
Accept cookies Informare Cookies Folosim cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.