Drepturile pasagerului in UE: o mai buna protectie in autobuz si autocar

„Ne-am tinut promisiunea: datorita acestor reglementari, drepturile pasagerilor europeni se extind acum si la transportul cu autobuze si autocare. UE este acum prima zona din lume cu un set complet de drepturi pentru pasageri in toate mijloacele de transport”, a declarat comisarul european pentru transporturi Siim Kallas.

Ordonanta (UE) No 181/2011 privind drepturile pasagerilor autobuzelor si autocarelor intra in vigoare si ofera noi drepturi pasagerilor pe teritoriul Uniunii Europene. Ordonanta impune un numar de obligatii pentru companiile de transport si manageri, privind responsabilitatea acestora fata de pasageri. In fiecare an, aproximativ 70 de milioane de persoane calatoresc cu autobuzul sau autocarul in UE.

Drepturile pasagerilor autobuzelor si autocarelor sunt similare cu cele alor calatorilor cu avionul, trenul sau vasele. Aceste drepturi includ:

•  Nediscriminare pe baza nationalitatii in ceea ce priveste tarifele si alte conditii de contract.
•  Tratament nediscriminatoriu pentru persoanele cu dizabilitati sau cu mobilitate redusa. In speta, asistenta gratuita in statii si la bord, precum si compensatie financiara pentru pierderea sau vatamarea echipamentului ce le asigura mobilitatea.
•  Informatii adecvate si accesibile pentru toti pasagerii, inaintea si in timpul calatoriei, precum si informatii generale in autogari si pe internet cu privire la drepturile pasagerului.
•  Rambursarea pretului intreg al biletului de calatorie in caz de anulare, suprarezervare sau intarziere cu mai mult de doua ore - aplicabil doar pentru calatorii pe o distanta mai mare de 250 km.
•  Compensare de 50% din valoarea biletului, plus rambursarea pretului intreg al biletului de calatorie, in caz de anulare, suprarezervare sau intarziere cu mai mult de doua ore, atunci cand compania nu ofera pasagerilor dreptul de a alege intre rambursare si o ruta alternativa - aplicabil doar pentru calatorii pe o distanta mai mare de 250 km.
•  Asistenta adecvata - gustari, racoritoare, cazare daca este necesar - in caz de anulare sau intarziere cu mai mult de 90 minute pentru calatorii mai lungi de 3 ore - aplicabil doar pentru calatorii pe o distanta mai mare de 250 km.
•  Compensatii pentru deces, ranire, pierderea sau distrugerea bagajelor cauzate de accidente rutiere.
•  Implementarea unui mecanism de depunere a plangerilor de catre companiile de autobuze si autocare, disponibil pentru toti pasagerii.
•  Crearea in fiecare tara membra UE a unor unitati independente ce au ca scop aplicarea acestor reglementari si, daca este cazul, aplicarea unor sanctiuni.

sursa: www.traveldailynews.com
Accept cookies Informare Cookies Folosim cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.