Targu Ocna

Cateva ore in Salina Targu Ocna

Autor: rimotep, 27 Ianuarie 2010
Situata la doar 15 km de Onesti, in localitatea Tg Ocna, acesta salina reprezinta un inedit punct de atractie, de relaxare si nu in ultimul rand un veritabil centru de recuperare si sanatate, 100% natural.
Bineinteles, scopul primordial al unei saline este cel de extractie si prelucrare a sarii la care se adauga in acest caz si servicii turistice.
Exista o baza de agrement moderna situata la o adancime de vreo 200 metri, ce cuprinde terenuri de fotbal, basket, tenis de masa , tenis de camp...etc.
Noi am fost intr-o sambata, ....era urat afara, ploua...asa ca decizia a fost unanima si simplu de luat....in adancuri.... :) .Cam 20 de min am facut de la Onesti pana la poarta Salinei, am parcat masinile in curtea proprie, si ne-am dus la casa sa cumparam bilete...parca a costat cam 15 ron / pers....Autobuzele care te coboara in adancuri circula des, la 30 de min. Oricum noi am avut noroc ...chiar atuncea se pregatea sa coboare in subteran. Cam 3 km a fost drumu pana jos la baza de agrement..desigur...tot drumu numai serpentine...
Apropo , sa va luati haine groase cu voi...temperatura e constanta, dar e undeva pe la vreo 12-13 grade.
Chiar aproape de intrare se afla o mica bisericutza construita direct in peretele de sare, Sfanta Varvara , protectoarea minerilor.
Dupa o scurta vizita la aceasta bisericutza, ne-am indreptat catre terenurile de sport...aveam cu noi mingea de fotbal....pacat ca eram putini asa ca nu prea a mers...Fetele s-au plimbat, apoi au bagat un badminton.
Pe langa activitatile sportive, mai poti vizita cascada si un mic lac cu apa...sarata desigur. E si un bufet amarat si o terasa....si un magazin de suveniruri de unde iti poti cumpara...sare...nu, nu de masa...ci sare de baie parfumata, productie proprie.
Una peste alta, merita sa iti rupi cateva ore din program pentru a vizita salina de la Targu Ocna...iar daca mergi in scopuri terapeutice, am inteles ca rezultatele sunt excelente, in special pentru afectiuni ale aparatului respirator.a
Munte de sare

grupul vesel

biserica

Biserica Sf  Varvara

Biserica Sf Varvara

Un miner

In spatele fetelor...o cascada si un lac subteran

Cat e ceasul?

25 Iulie 2009

Poate 13 km de Onesti.

9 Februarie 2010

Da , ai dreptate ...12-13 km...

22 Mai 2010
Gabi

Totul e OK, pacat ca in salina canta manele...

20 Iunie 2010
florea constanta

stau doar la 20 km distata nu am vizitat acest loc frumos,am so fac anul acesta

19 Iulie 2010

Sotul meu a fost aici
A zis ca trebuie neaparat sa mergem impreuna!
Cat mai curand....asteptam sa creasca bb!

3 August 2010
nuca

dragii mei!avem o tara frumoasa,frumoasa,dar pacat ca este stapanita de cine nu trebuie....saptamana trecuta m-am hotarat impreuna cu familia sa vizitam salina.mai fusesem acum doi ani....ce e nou intre timp....pretul(18 lei) o suma destul de piperata in raport cu alte locatii de acelasi fel,un drum de acces impracticabil in care daca ai noroc nu-ti agati masina.....si cam atat!spre ghinionul nostru cand am ajuns cu autobuzul in mina si am coborat,bezna totala!NU ERA CURENT ELECTRIC!!!!!!!!!!!!!!!! SALINA ERA O GALERIE INTUNECOASA,FARA PIC DE LUMINA..........ni s-a spus cu nonsalanta ca vom fi condusi de un angajat cu o lanterna pana in zona bisericii!!!!!!!!!bineinteles ca nimeni din toti care erau in autobuzul din care am coborat nu a dorit asa o vizita.........am fost lasati sa asteptam cam 20 de minute pe intuneric(curentul electric era deja oprit de 20 de min)si apoi a venit un autobuz si ni s-a transmis sa iasa intai femeile si copiii(mai rau ca la razboi)!
cand am ajuns la suprafata si firesc am cerut sa ni se returneze contravaloarea biletelor-ditamai circul cu angajatii care nu aveau in sistemul lor de lucru prevazut nimic pt acest gen de situatii speciale....ba am fost sfatuiti sa asteptam o ora pana se va repara curentul si sa coboram din nou in subteran!!!!!!!!!11
dupa aceasta experienta in care toata lumea a trecut prin momente de panica recomandarea mea ferma este sa ocoliti acesta zona................ma indeamna sa fac aceasta afirmatie atat indolenta angajatilor cat si insuficienta masurilor de siguranta pentru vizitatori(asigurarea transportului in caz de urgenta,comunicarea deficitara dintre cei din subteran si angajatii de la suprafata,iluminarea de urgenta.......)pacat, un loc atat de frumos..............dar in care n-am sa ma mai intorc niciodata!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

13 August 2010
ANTINUCA

Stimabile NUCA, asa se intampla mereu ... vizitatorii au nervi ... se iau de personal ... ba chiar ii amenninta cu bataia ... trebuia sa ai rabdare ... iar pretul nu e deloc piperat ... pentru cate ti se ofera ... vezi preturile in strainatate ... sau chiar la alte obiective din Romania ...

19 August 2010
diana

da...acum sincer la 18 lei mai voiati si curent? pretul ,sa fim seriosi...este acceptabil...daca nu ti place stai acasa...acum nu trebuie sa zici la restu sa nu viziteze!

24 August 2010
marinela

si eu, care ma pregateam sa aduc turisti de la Roma..
Multumesc pentru informatie, nuca

29 August 2010
federica

am fost acolo de 3-4 ori si este foarte frumos. in afara de aerul sarat pe care il respiri si care are proproetati terapeutice deosebite pentru tractul respirator, e un mod deosebit de petrecere a unei zi toride de vara la temperaturi mult mai placute.

7 Septembrie 2010
Bene

Un sfat prietenos...!!!!
Daca vreti sa vizitati o Salina... vizitati-o pe cea din Turda, jud Cluj.
Este modernizata la standarde europene... , este iluminata si amenajarile interioare sunt de exceptie.
Recomandarea mea este sa folositi Intrarea Durgau, o intrare noua care este mult mai aproape de Mina Roudolf si Mina Terezia, unde puteti face o plimbare cu barcuta pe lacul de la baza minei sau sa va bucurati de toate dotarile puse la dispozitia turistilor contra cost.
Orarul este: zilnic de la 9 la 17 cu ultima intrare la 15:00.
Pretul unui bilet este:- 15 lei la adulti
8 lei la copii

21 Septembrie 2010
dorina

incercati Praid ,in apropiere de Sovata.Invatati ungureste.

stela

Nu trebuie sa invatati ungureste ca sa mergeti la Praid sau Sovata.Sunt locuri foarte frumoase cu oameni civilizati, multa curatenie si foarte important : FARA MANELE !!!!

25 Septembrie 2010
calin

vb despre cat de frumoasa e tara noastra.
Degeaba!
Pana nu o sa iesim iarasi in strada sa ne recastigam dreptul de a fi demni ca suntem romani , sa nu mai stam sa ne uitam cate felii de paine economisim zilnic pentru a ne putea permite o vacanta intr-un loc ieftin,degeaba mai ... Romania este o tara frumoasa pe care idiotii alesi de noi au reusit sa o aduca in pragul falimentului, o tara ocolita de turistii straini,comparati Romania- Bulgaria(care sunt mamaligarii?)
Si vorbiti despre unguresste la Praid, brvo lor, sunt o natie cu o demnitate de invidiat,ei plang dupa orice bucatica de pamant pierdut pe cand noi, printr-o singura semnatura a unui fost presedinte , am facut cadou ucrainienilor miliarde de euro din viitoarele extractii de titei.
si as putea continua cu felul in care ne-au vandut pana si viitorul copiilor nostri,cum vor munci toata viata fara a putea beneficia pe deplin de munca lor pentru ca va fi necesar sa plateasca datoriile facute tot de cretinii alesi de noi.
Nu-mi pare rau ca sunt roman,sunt mandru de parintii mei si de asemenea ca ei sunt romani,dar scuzati- ma,eu m-am nascut intr-o alta Romanie,asta de acuma este o rusine , nu cred ca Romania a avut vreo perioada mai neagra decat aceasta,cand tiganii ne fac femeile curve si se mandresc cu ale lor,cand hotii stau in libertate doar pentru ca au furat atat de mult incat pot cumpara p;ana si justitia,cand termini o scoala fara a avea vreun viitor in tara noastra cand un nesimtit ce a vandut flota de pescuit maritim a ajuns presedinte si idioata de fiica-sa ne reprezinta in Parlamentul European scremandu-se sa citeasca un text pe care indubitabil nu a avut timp sa-l citeasca mai inainte

8 Octombrie 2010
silvia

am fost anul trecut era misto neam jucat baschet mam dat pe scranciob

19 Octombrie 2010
simona

La praid e frumos dar au o maaaaaare problema cu parcarea.Toate parcarile sunt cu plata,dar nu exista un om care sa incaseze,tre sa va duceti nu stiu unde la care magazin sa luati tichet de parcare.In ziua 1 si 2 era un gardian in parcare,am platit la el.In ziua 3 nu era nimeni,eu crezand ca gasesc gardian in parcare,eram la limita cu timpul,autobuzul pleca,am plecat si eu si am zis ca o sa platesc cand ies.Naspa,cand am iesit,masina zgariata si cu roata blocata,ocazie cu care mi s-a aratat de un individ beat ca este un indicator cu locul unde se plateste.Un nesimtit....Deci,daca va duceti,fie va luati marja de o jum ora sa cautati locul in care se plateste,fie vi se blocheaza roata.Mie mi-a cerut de la obraz 50 lei deblocarea.
Plus ca se vorbeste ungureste si daca ai deschis gura si vorbesti romana deja nu mai vb nimeni cu tine decat strictul necesar.Am avut surpriza sa nu pot cumpara ceva dintr-un magazin ca nu mi se vorbea in romana,ma ignorau total.Eu una nu ma mai duc.

2 Decembrie 2010
LID

mai fratilor am fost de vreo trei ori la tg ocna in salina si nu s-a luat curentul , iar cand am fost la praid nu am dat nici un leu pe parcare, ungurii au fost chiar de treaba si la magazin si la pensiune si prin oras cand i-am rugat sa ne indrume, ce sa cred acum? oare sunt mai norocos ?

1 Ianuarie 2011
vlad

Salina Turda este pe departe cea mai atractiva si civilizata.Promovarea ei din pacate este ca si inexistenta .Eu am vizitat-o abia dupa ce 3 (trei !!) turisti straini mi-au marturisit ca au fost f impresionati.Vedeti filmarile de pe you tube.Praid este OK ! Iar maghiarii din zona (Sovata) ne dau lectii , sunt gazde ideale, primitori si civilizati mai ales in zona de turism privat. Am fost la Sovata de multe ori si totul a decurs fara cusur.In mod sigur pot fi si exceptii accidentale ca peste tot in lume !
La Slanic Prahova liftul de coborare este antic si de groaza.N-am intrat inca la Salina Tg Ocna dar m-am simtit f bine in imprejurimi(Slanic Moldova) si in special la Pensiunea Casa Creanga care este cu totul deosebita.

9 Ianuarie 2011
LUMINITA BUDUI

MIE MI SA PARUT FOARTE FRUMOS ACOLO.AI CE SA VEZI.VA SFATUIESC SA VA DUCETI .AERUL DE ACOLO FACE FOARTE BINE.EU CU FAMILIA MEA NE-AM SIMTIT SUPER BINE.AM FOST SI LA SALINA IN PRAHOVA DAR E CU LIFTUL SI E MAI FRICOSATOR .

26 Martie 2011
Agnesa

Vara trecuta am stat o saptamina in Praid. Am fost cazati la o pensiune linga strand/proprietarii erau unguri dar niste oameni extraordinari. Va spun sincer ca inainte de a pleca am citit impresii pe forum si am plecat oarecum cu inima strinsa...niste moldoveni inconjurati de unguri...Realitatea este cu totul alta! Nu ii pasa nimanui ca esti ungur, ardelean sau moldovean...Oamenii vin cu idei preconcepute din cauza unor frustrati orgoliosi, care dau vina pe etnia altora pentru neimplinirile lor si mai scriu si pe net toate intrigile lor... Salina Praid este o destinatie perfecta pt. familii cu copii, fiind de fapt un mini orasel subteran/este SUPERB! La 10 km este Sovata, o statiune curata si modernizata......acolo veti gasi Oameni ospitalieri si cu mult bun simt...ce mai conteaza ca multi vb. ungureste? Cu drag, din Iasi...

vali

Pt. Antinuca (se vede treaba k esti unul sau una de a casei) dak nu gresesc. cu tot respectul cuvenit, dar numai mult dekt e necesar... In scumpa noastra Rominie ar trebui sa se introduca studii obligatorii (tip...operator turistic) pt. toti angajatii din turism, inclusiv femeia de serviciu. Altii stiu sa faca din KAKAT bici si sa mai si pocneasca, iar noi nu stim sa facem un ZIMBET. D`apoi sa mai platim si pe altii sa ne invete cum se face.Iar ceea ce avem e de knd lumea asta si pamintul....si e al statului, sau tise pare k ceea ce-i al statului e si al nostru??? de aia merge totul asa de kAKAT in ROMINIA NOASTRA SCUMPA.scuzati limbajul...nu cred k a fost neadecvat.

26 Aprilie 2011
corintgin

eu am fost vara trecuta la praid.am fost cazata la o pensiune de 4 margarete-Praid, dar nu a meritat deloc banii;scump si prost;se vorbea numai ungureste, daca cereai ceva in romana nu iti raspundea nimeni.

25 Mai 2011
alexandra

eu merg acum pe 20 inie 2011

10 Iunie 2011
bujan marina

eu am sa merg duminica 12 iunie Sper sa fie super Am citit mesajele voastre de pe net si cred ca unii dintre ei au dreptate

1 Iulie 2011
Alex

Pai daca-i vorba de manele,oricat de frumos ar fi, ma las pagubas.

14 Iulie 2011
Mariana

eu am fost cu familia vara trecuta, ne-am simtit foarte bine, este sanatate curata. Anul acesta abia astept sa mergem din nou. Am o fetita de 4ani si iarna trecuta nu mi-a racit deloc si nici noi(adulti).Deci va sfatuies sa mergeti, fata de Praid unde ungurii nu au vrut sa-mi dea de la un magazin o paine si eram si cu copil mic.Trageti singuri concluzii..............

2 August 2011
Alin

sall la toti,azi am venit de la praid(2 august)si vreau sa zic ca este foarte frumos,nu sunt probleme cu cei de acolo care vorbesc ungureste eu unu am fost tratat frumos,dar este foarte urat cu parcarea,logic ar trebui sa intre in pretu biletelor dar la noi ca la nimeni nu stie cum sa te mai usureze de bani,si apropo dak va duceti acolo mare grija camd va urcati in autobuz ca se calca lumea in picioare zici ca se da pane moca pe scurt"taranime"in rest salina foarte frumoasa si un peisaj nemaipomenit

scz" cand* "si" paine* " oboseala isi spune cuvantu

1 Septembrie 2011
iordache

Bravo calin esti tare.Dar sa stii ca noi suntem de vina,nu politicienii.Ar trebui sa ii tratam cu dispret si cu lipsa noastra pe, cei care conduc aceste obiective turistice lasate in paragina.Si nu vorbi de litoralul bulgaresc,pentru ca nu se compara nici pe departe cu al nostru.este net superior celui romanesc.Credema am ocazia sa locuiesc in celebra statiune SAN REMO din Italia si nu e nici pe departe atit de curata si de civilizata asa cum se spune.Cat despre salina de la Tg Ocna este asa cum este intregul turism romanesc Frumoasa dar neingrijita,Iar de drumul de acces catre salina este infernal de prost.

27 Septembrie 2011
Dorica ion

foarte frumos, am fost si eu pe aici :):

cand sunt in bucuresti merg la salina Saratica - http://www.bucurestisalina.ro/

sanatate!

5 Ianuarie 2012
Dana

Eu personal am vizitat salinele de la Tg. Ocna, Slanic Prahova si Praid. Toate sunt extrem de interesante dar cu neajunsurile lor, acestea datorandu-se gandirii oamenilor. Acest aspect este intalnit la tot pasul in Romania, se manifesta flagrant si in turism ca si in celelalte domenii, Eu cred ca nu trebuie sa amestecam aspectele. Salinele sunt de o frumusete covarsitoare si beneficiile sunt recunoscute mai mult de turistii care vin din toate colturile lumii, decat de noi, romanii.
Preturile intrarilor sunt absolut rezonabile, conditiile oferite sunt peste asteptari avand in vedere mediul salin, adancimea si toate implicatiile. Micile incidente nu pot fi luate drept referinta... Dumnezeu mai da si dupa sufletul omului. Doi oameni diferiti, in aceleasi conditii si supusi acelorasi stimuli, traiesc si simt complet diferit.
Nu permiteti nimanui sa va fure eperientele si sa va traiasca viata, oricum ar fi ea!

13 Martie 2012
NINA

stie cineva cazare la targu ocna la particulari?eu trebuie sa merg cu baietii mei unul de 3 ani si celalalt de 5 si as avea nevoie de o cazare mai ieftina ca si asa ajung destul de scump pentru 10 zile doar intrarea. va rog sa-mi da-ti un nr de telefon de la un particular daca aveti

14 Martie 2012
diana

mi se pare un loc sanatos

18 Iulie 2012
nuta

da este frumos dar si benefic pentru sanatate noi mergem de trei ani si am obtinut beneficii majore cu privire la sanatatea copilului cazare ieftina ai la hotel magura cu trimitere de la medicul de familie si adeverinta de salariat

22 Iulie 2012
dan

Dar de jegul de nedescris de la toaletele salinei si al ebazinului cu apa sarata nu scrie nimeni ? Nu a deranjat pe nimeni ? Sau noi romanii ne-am obisnuit cu astfel de situatii incit nu mai conteaza!!??

23 Iulie 2012

E vorba de salina din Tg ocna . Asa cum spunea cineva mai sus , avem o tara deosebita , dar pacat ca e condusa de cine nu trebuie (la nivel national si local) . Abia ce m-am intors cu familia de la Tg Ocna si abia asteptam sa vin acasa sa caut un forum unde sa nu-mi fie sters mesajul -asa cum mi-a fost sters de pe acest blog "targuocna.wordpress.com" -unde sa spun ceea ce m-a deranjat . In primul rind trebuie sa spun ca mi-a placut foarte mult orasul , curatenia din oras , zona in ansamblul ei . Salina ne-a placut foarte mult (e drept ca nu am avut reper de comparatie pt ca este singura salina din tara unde am intrat ) , precum si strandul cu apa sarata situat in vecinatatea salinei .
Ne-a suparat foarte rau jegul si mirosul din toaletele celor doua locatii mai sus amintite . Chiar in tara asta nu exista nici-un loc cu toalete unde sa nu-ti fie frica sa nu pleci cu vreo boala ? Culmea este ca nimeni nu spune nimic despre aceasta problema. In al doilea rind este drumul de acces pina la salina , care este dezastruos . Primaria chiar nu poate face face nimic in sensul asta ??? Apropo de drum , am fost sa vedem cum este la un sat de vacanta din Tg Ocna ,situat intr-un loc de vis , dar ce folos ... drumul de acces pina acolo este sub orice critica , ti-e frica sa mergi cu masina pina acolo..
Aa... si mai este ceva ... Apa din strandul de linga salina este foarte mizerabila , nu cred ca se filtreaza vreodata .
Atita timp cit nu se vor rezolva astfel de probleme - simple dar esentiale - turismul in Romania va avea de suferit .

29 August 2012
SIMONA.

Experienta mea la salina din Tg Ocna????... ingrozitoare!!!! drumul sub orice critica,mai rau ca un drum de tara... dupa o ora de asteptat la bilete( o singura persoana care vendea bilete,suc,stixuri,mere ,etc...) in sfarsit am ajuns la autobus. un autobuz cu 40 de locuri,unde au incaput 80 cred.. nu reuseai nici sa respiri.... inchesuite ca sardinele!! viteza cu care conducea soferul ( cand era o curba ziceai ca se rastoarna toata lumea) tipetele copiilor si mirosul ingrozitor de transpiratie i-mi dadea impresia de a fi intr-un lagar... odata ajunsi la mina,nu era curent de jumatate de ora... toata lumea ingrozita de intuneric,vroia sa se intoarca inapoi..... cu mare chin am reusit sa intru in autobuz pt a ma intoarce la lumina...... angajatii de la suprafata nu stiau nimic... nimeni nu -ti putea da o informatie....( banii inapoi,nici nu mai vorbesc).... pacat ca in ROMANIA sunt poate niste lucruri frumoase de vazut ,dar nu suntem instare sa le valorizam....

3 Septembrie 2012
doru asandei

Salina Tg Ocna, un obiectiv turistic dar si de cura medicala, exceptional. O parte din cei care comenteaza aici, sunt carcotasi! Vin cu idei preconcepute si nu vad padurea din spatele copacilor! Pentru ei totul e murdar si ingrozitor, arunca mizeriile la intamplare si nu se apleaca doame fereste sa ridice o hartie de pe jos!! Putine obiectivede la noi sunt bine administrate si aceastea datorita unor oameni adevarati. In rest toate sunt in tara asta asa cum suntem si noi! Intre 12 si30 august am intrat de 16 ori in salina cate 4 ore si nu mi-sa parut nimic ingrozitor. E adevarat ca drumul spre salina e destul de rau, nu-i prea bun nici prin galerii! Autobuzele sunt curate, incapatoare si aproape noi. Ajunsi in palatul din inima muntelui, te surprinde maretia galeriilor boltite. Intreaga suprafata surprinde cu interesantele desene alcatuite de culoarea straturilor de sare. Este curat peste tot in interior, chiar si grupurile sanitare sunt curate. Acum sa nu avem pretentia sa fie curat ca in farmacie! Spunea cineva ca in salina se difuzeaza manele? Eu n-am auzit, in schimb cele cateva televizoare dispuse prin galerii, nu stiu cine le deschidea?Dar tot timpul functionau pe antena 3, fiind obligati sa vedem continu, un fel de politica (manelizata) cu injuraturi si vorbe urate! Ce-i atrage pe unii semeni de ai nostri spre acest gen de manelizare a tot ce ne inconjoara?! De ce nu prefera acestia T V R sau PRO-Tv, poate ca sunt prea echidistante, aceste posturi cu politica damboviteana.? Inconstienti ca viata lor este in joc acestia prefera posturile unde li-se serveste ura si circ! Mare pacat , in loc sa ne canalizam energiile in dezvoltare, sa facem drumuri, sa dezvoltam turismul,agricultura... Decat sa punem mana pe treaba, mai bine asteptam sa ni-se dea! Nu vedem ca politicieni nostri au grija doar de buzunarele lor?! Ceata asta care ni-sa pus pe ochi ne face sa nu vedem ca din saraci devenim mai saraci, iar ei tot mai bogati!

16 Iunie 2016
matheo

Nu vreau sa plictisesc pe nimeni cu diferite impresii din calatoriile intreprinse de mine,doar doresc sa punctez un lucru pe care l-am intilnit,atentie nu o data ,chiar de mai multe ori,cand am ajuns in SALINA TG.OCNA din jud Bacau.Transportul in salina e,,asigurat" de catre cei ce administreaza locatia cu niste asa zise autocare,niste autobuze in care mergi ca sardelele in conserva,nimic curios in Rom noastra,lucru de fapt extrem de nociv pt aerul pe care-l inspiri in salina,practic cat stai acolo,in loc sa respiri aer pur,aer curat iti umpli plaminii cu noxele de la autobuzele administratorului.