Ranca

Drumul printre nori, Transalpina

0 voturi
Autor: Showmaster, 13 Aprilie 2021
Vizualizări: 297

Sa calatorim cu masina printre nori...

În Transilvania se afla un drum montan, unde iubitorii  motociclismului se pot bucura de aventura  la fel ca excursionistii si fotografii care iubesc frumusetile naturii.

De la Sebes pâna la drumul 7A, în prima parte a acestuia se merge prin paduri de foioase, si vai. Monotonia se termina la Taul Bistra, apoi la Lacul de Smarlad (lacul Oasa ), care este marginit deasemenea de un baraj.  La intersectia drumurilor  7A si 67C nu lipsesc minibazarele, iar vara acest loc este un adevarat târg de ciuperci  si fructe de padure. Din acest punct drumul devine mai vizibil , si urmareste cursul râului Lotru, iar peisajul se deschide tot mai mult. Ajungând la altitudini de 1800-1900m, dispar si padurile de brad, iar drumul se continua pe coastele muntilor, iar privelistea este din ce in ce mai superba ! Nici aici nu lipsesc tarabele de pe marginea drumului, Kurtos kalacs se gaseste din belsug.  Aici nu este populatie permanenta, asa ca pornind  în cele 4 directii trebuie sa mergi aproximativ 30 km pâna la prima localitate.

Multi nu stiu ca Transfagarasanul merge printr-o vale, iar Transalpina pe coastele  muntilor, ceea ce face ca aceasta din urma sa fie mult mai spectaculoasa !

Spre Transalpina accessul se poate face din 4 directii: din sud si din nord cum am amintit deja mai sus. Din Petrosani pe drumul 7A , pe valea Jiului poate este cel mai rapid drum la Transalpina, dar si din valea Oltului urmând cursul râului Lotru se poate ajunge aici. Aceste doua drumuri ascund multe frumuseti naturale, deoarece valea Jiecului,  are un defileu spectaculos si iarna si vara, plin de cascade. Daca se merge pe cursul Lotrului , se poate trece pe lânga lacul Vidra.

Drumul Transalpina a fost inaugurat in 6 octombrie 1935 de catre regele Carol al II-lea la Saliste în Judetul Sibiu. Apoi pe timpul celui de-al doilea razboi mondial nemtii l-au transformat si folosit  în scopuri militare. Legendele urbane spun ca sub regimul comunist, Nicolae Ceausescu a construit drumul Transfagarasan pentru a fi  un drum asemanator cu Transalpina mai aproape de Bucuresti.

Cel mai înalt punct al drumului Transalpina este situat în muntii Parâng, care dupa muntii Fagaras sunt cei mai importanti din Carpatii Meridionali. Trecând prin pasul Urdele, se ajunge la altitudinea de 2145 m cu autoturismul sau motocicleta. Cu autobuze mai mari de 20 de persoane trecerea este foarte dificila, datorita curbelor foarte scurte si strânse . Deoarece drumul este situat la altitudinea de 2145 m, în lunile de iarna este închis. La fel ca Transfagarasanul, acest drum este practicabil de la începutul lunii iulie si pâna la sfârsitul lui octombrie.  Drumul este asfaltat, iar lucrarile de amenajare au inceput in 2007 si au durat 5 ani. Transalpina are o lungime de 148 km , de la Sebes la Rânca. Pe partea sudica a drumului Rânca este cea mai mare statiune turistica, construita fara nici un plan de amenajare urbanistic..

Drumul se afla într-o zona salbatica a Carpatilor Meridionali,  într-un loc putin populat, avînd indicativul international DN 67C. Acest drum este cel mai înalt din muntii Carpati, si face legatura între orasele Sebes si Novaci.

Noi am vizitat Varful Mohoru (2337m) de unde n-i se deschide o fabuloasa panorama spre acest drum incredibil de frumos, dar si spre muntii Fagarasului, Spre muntii Sureanu vazand Varful Lui Patru (2130m), cel mai inalt varf al masivului, spre Parangul Mare (2546m) din apropiere.

 



 

Comentarii (0)

Ai fost în Ranca?

Povestește-ne despre experiența ta și arată-ne poze cu locurile pe care le-ai vizitat.
Înscrie-te în comunitatea Turistik.
Accept cookies Informare Cookies Folosim cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.