Planuri pentru autocare in Barcelona si Amsterdam - povestea a doua orase
Consiliul orasului Barcelona a impus restrictii pentru autocarele cu turisti in jurul bisericii Sagrada Familia, in urma cererii sectorului turistic local de mai mult itmp pentru consultatii si elaborarea unui plan. Completarea interiorului bisericii a crescut cu 40%, anul trecut fiind vizitata de 3,2 milioane de turisti.
Consiliul local a propus stabilirea unui grup de munca, insa acest plan nu s-a materializat. Asociatia Operatorilor Turistici Europeni a trimis o scrisoare deschisa autoritatilor si a oferit exemple din Europa despre administrarea autocarelor turistice.
Acum exista o zona exclusiva in vecinatatea bisericii, exclusiv pentru elevii pana in ciclul liceal si persoanele cu mobilitate redusa, care trebuie sa achizitioneze bilete de grup si sa se inregistreze online (www.zonabus.bsmsa.cat/index.php/sagrada-familia-en). Toate celelalte autocare vor trebui sa opreasca pana la cinci cvartale distanta, in locuri specificate.
Intre timp, Amsterdam schiteaza un nou plan pentru autocare pana in 2020, parte a unei strategii mai mari de dezvoltare a transportului in oras. Pentru aceasta s-a stabilit un grup de munca ce implica operatorii turistici si oamenii de afaceri locali, precum si asociatiile districtuale.
Turismul orasului a inregistrat o mare crestere in ultimii ani, aceasta industrie detinand cea mai mare parte din responsabilitatea si initiativa pentru acest plan.
„Ma bucur sa vad ca turismul este luat in considerare si implicat in acest proces. Deseori aceasta industrie se lupta sa primeasca atentia cuvenita atunci cand vine vorba de politica. Mesajul nostru este sa pastrati planurile clare si simple, sa nu priviti autocarele turistice ca o `vaca de muls` bani, asa cum se intampla in unele destinatii, cum ar fi Italia.” a declarat Nick Greenfield din partea AOTE.
sursa: www.eturbonews.com