11 predictii despre calatorii in turismul viitorului

Atunci cand parintele automobilului Karl Friedrich Benz a privit prima sa masina la sfarsitul secolului XIX probabil ca nu si-a imaginat un Bugatti din zilele noastre. La fel si astazi, multe dintre predictiile in legatura cu viitorul calatoriilor pot fi privite cu interes sau cu amuzament.

Fictiune sau nu, bloggerul David Feng va prezinta cateva predictii facute de oameni de stiinta si prezicatori in legatura cu viitorul calatoriilor. Totodata, specialistul in aviatie Roger Thomas aproximeaza procentul de probabilitate a indeplinirii acestor predictii.

Trenurile Maglev vor inlocui calatoriile cu avionul - 99% probabilitate

Maglev (levitatie magnetica) sunt trenuri de mare viteza ce elimina frictiunea pana la un nivel de 580 km/h. Se spune ca in cele din urma aceste trenuri vor prima ca alegere in mijloacele de transport.

„Trenurile de mare viteza au avut un impact major in calatoriile euroene, inlocuind 90% din rutele Londra - Paris, 80% din rutele Milano - Roma si 95% din rutele Paris - Lyon. Ne asteptam ca acest mijloc de transport sa aiba un impact mare si in China, dar mai putin in celelalte tari”, a spus Thomas. Feng spune ca nu mai sunt dubii - e doar o chestiune de timp.

Pasapoartele vor disparea - 80% probabilitate

Cipurile electronice si sistemele biometrice de stocare a datelor ar putea inlocui documentele conventionale. Punctele de intrare si de iesire din tari folosesc carduri tehnologizate pentru calatori. Cardurile INSPASS in Statele Unite, Sistemul de Imigratie prin Recunoasterea Irisului pe aeroportul Heathrow din Anglia, IACS in Changi din Singapore si cardul de identitate din Hong Kong sunt exemple care pot contribui la disparitia pasaportului conventional.

„Din acest punct de vedere, oamenii legii trebuie sa-si faca bine temele, inaintea infractorilor”, a spus Feng. Pe de alta parte, Thomas nu crede ca documentele de calatorie conventionale vor disparea.

Spatiul - destinatie de vacanta - 70% probabilitate

Calatoriile in spatiu sunt deja posibile pentru cei foarte bogati. Magnatul industrial italiano-american Dennis Tito a fost primul „turist in spatiu”, platind 20 milioane de dolari pentru a fi pasagerul misiunii rusesti spre statia spatiala internationala in 2001.

Acum, companii ca Virgin Galactic, XCOR Aerospace si Space Adventures ofera aceasta oportunitate si pentru alti doritori de turism spatial. Acestea deja accepta rezervari pentru rute suborbitale, care vor avea loc anul viitor.

Potrivit singurului agent turistic acreditat din Hong Kong, Miramar Travel, pana acum 500 de persoane au rezervat un loc in calatorii spatiale. Un loc in naveta spatiala Vigin Galactic costa 200.000 de dolari.

Thomas crede ca turismul spatial poate deveni realitate, insa pentru o mica parte a turistilor.

Avioane comerciale fara piloti - 60% probabilitate

Probabil ati auzit de trenuri fara mecanic, dar avion fara pilot? Suna nebuneste, insa este exact ceea ce pretind cercetatorii australieni ca se va intampla peste 50 de ani. Acestia sustin ca odata ce tehnologia vehiculelor aeriene fara pilor sau a dronelor se va raspandi, zborurile comerciale fara pilot vor deveni realitate.

„Da, zborurile fara pilot vor deveni realitate”, afirma Thomas. Feng este de aceeasi parere: „Da, dar mai intai voi merge cu un metro fara pilot. Nu am atata incredere in tehnologie, dar acum avem si inteligenta artificiala, asa ca orice este posibil.”

Hotel in spatiu - 50% probabilitate

Daca tot vor exista calatorii in spatiu, va fi nevoie si he un hotel in spatiu. Orbital Technologies din Rusia afirma ca vor construi un hotel in spatiu sau o „Statie spatiala comerciala” pentru turisatii spatiali bogati pregatiti sa „sparga pusculita”.

Cu o presupusa inaugurare in 2016, hotelul va acomoda un maximum de sapte persoane odata. Nu vor exista dusuri.

Feng spune ca Statia spatiala internationala face posibila existenta unei Statii spatiale comerciale, insa nu este foarte optimist in legatura cu transformarea unei statii spatiale in hotel.

Avioane cu avea fuselaj transparent - 40% probabilitate

Poate parea ciudat, inutil si putin terifiant, insa Airbus a prezentat anul trecut un astfel de model de aeronava posibil in 2050. Macheta include fuselaj transparent in partea superioara, holograme si locuri cu forma modelatoare.

Insa Thomas spune ca fuselajul transparent este imposibil. Feng este insa de alta parere: „Apple ar putea crea o astfel de aeronava. Oare iPlane este urmatorul proiect Tim Cook, sau face parte din planurile secrete lasate in urma de Steve Jobs inainte de a deveni iGod?”

Masini zburatoare - 40% probabilitate

Compania americana Terrafugia spera ca in viitor sa produca masini zburatoare, bazandu-se pe modelul Transition, o aviono-masina ce costa 279.000 dolari. Prima livrare a vehiculului „Transition Roadable Aircraft” la sfarsitul anului 2012 - promite website-ul Terrafugia.

Teoria suna minunat, insa asta nu presupune o mare cheltuiala de timp si bani, precum si un risc major de accidentare in obtinerea permisului pentru un astfel de vehicul? Atat Thomas, cat si Feng se indoiesc de aceasta predictie.

Lift spre spatiu - 30% probabilitate

Iata ce pretinde compania japoneza Obayashi ca va realiza pana in 2050: o calatorie de 36.000 km spre spatiu, cu liftul. Acesta va transporta pana la 30 de persoane pana la o zecime din distanta pana la luna, cu 200 km/h. Liftul va avea o platforma de unde se poate admira privelistea.

„Nu este imposibil, insa avem nevoie de inca un Albert Einstein pentru a face acest pas”, spune Feng.

Zboruri cu avionul fara copii - 20% probabilitate

Recent, Malaysian Airlines a anuntat interzicerea copiilor sub 12 ani pe puntile superioare a flotei A380. Aceasta interdictie a aparut in urma numeroaselor plangeri pentru zgomotul rezultat de prezenta copiilor. Anterior, compania a „interzis copiii” la prima clasa pe rutele 747-400.

Thomas crede ca zborurile fara copii vor exista, Feng insa spune ca acest lucru nu se va intampla vreodata. Probabil va va fi putin din ambele: unele zboruri vor fi exclusiv pentru adulti, iar altele nu.

Magazinele duty-free din aeroporturi vor deveni showroom-uri - 20% probabilitate

Potrivit companiei de consultanta si cercetare in aviatie CAP Strategic Research, cumparaturile online vor transforma magazinele din aeroporturi in saloane de prezentare. Calatorii doar vor alege obiectele dorite, apoi le vor achizitiona online si produsele vor fi transportate la destinatie.

Avioane alimentate cu ulei de gatit reciclat - 10% probabilitate

Emisiile de carbon reprezinta o mare problema a industriei aviatice, asa ca nu e de mirare o tendinta ecologica. O solutie  ar fi utilizarea uleiului de gatit drept combustibil. Mai multe companii aeriene, inclusiv Etihad, Lufthansa si KLM, au introdus zboruri la care au utilizat o combinatie de combustibil conventional si „biocombustibil”.

Dar in pofida reclamei pozitive la adresa acestei solutii, exista cateva obstacole reale. „Productia de biocombustibil distruge padurea tropicala, producand emisii cu efect de schimbare a climei, plus ca duce la cresterea pretului la alimente”, declara Kenneth Richter, seful campaniei Prietenii Pamantului. „Utilizarea biocombustibilului doar va agrava situatia.”

sursa: www.cnngo.com
Accept cookies Informare Cookies Folosim cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.