Bicaz

Pestera Tosorog

Pestera Tosorog se afla in Muntii Hasmas, in apropierea limitei de sud-vest a Muntilor Ceahlau, la aproximativ 4 km de centrul satului Telec, in directia Tulghes. Accesul catre pestera se face din dreptul ultimei constructii a satului Telec, mai intai urmand traseul unui jgheab ce se vede foarte bine in stanga drumului.

La intrarea in traseul marcat ce duce la pestera se afla montat un panou indicator. Se urmeaza poteca ce trece printr-o zona plina de zmeura, ea ajungand apoi intr-o poiana unde se bifurca. Drumul spre pestera o ia in partea dreapta facand mai apoi un ocol tot inspre dreapta. Din poiana amintita mai jos se ajunge la pestera in circa 5 - 10 min.

Pestera mai este denumita local si Jgheabul cu Gaura. Are o lungime de 100 m, o denivelare de 30 m si prezinta putine formatiuni concretionare specifice de pestera.

Accesul in primele doua sali se face usor. Continuarea traseului se face printr-o gaura de 4-5 m unde este necesara atentie sporita datorita umezelii de pe pereti. Se recomanda a se folosi o franghie pentru a facilita accesul in continuare.

Pentru a parcurge aceasta pestera este necesara prezenta unei persoane cu o oarecare experienta in ceea ce priveste speologia si tehnicile de asigurare. Pestera este deschisa, nu este electrificata si nu are amenajari care sa faciliteze accesul.

Ai fost aici?

Publica imagini sau impresii despre Pestera Tosorog. E simplu!
Crează un cont acum pe comunitatea Turistik!