Consumatorii se bazeaza tot mai mult pe evaluari, in timp ce controversele pe tema autenticitatii acestora continua

Compania de comert social Reevoo a publicat cifrele care ilustreaza masura in care consumatorii se bazeaza pe evaluari si recomandari - atat de la prieteni, cat si de la straini - inainte de a se decide ce vor achizitiona, precum si viteza cu care acest tip de comportament devine mai degraba regula decat exceptia.

Rezultatele ofera un contrast evident cu perceptia generala despre evaluarile de calatorie, acest segment fiind perturbat de controverse privind autenticitatea si sursa acestor evaluari. In prezent, Autoritatea de standarde in publicitate investigheaza TripAdvisor pentru plangeri conform carora evaluarile de pe site nu sunt juste si corecte.

"Avem de-a face cu situatia stanjenitoare in care increderea oamenilor in evaluarile din calatorii a scazut, in timp ce dependenta de sursele sociale pentru recomandari creste rapid. Este o situatie inerent instabila si nimeni nu doreste devalorizarea intregului concept fiindca consumatorii nu sunt siguri in ce sau in cine pot avea incredere."a afirmat Richard Anson, fondatorul si presedintele executiv al Reevoo.

"Industria turismului trebuie sa reactioneze corect si rapid pentru a recapata increderea consumatorilor in ceea ce citesc, adoptand `cea mai buna practica` in privinta evaluarilor."a adaugat Anson.

Statisticile de la Reevoo vin in urma repetarii unei transe de cercetari intreprinse prima data in luna martie 2011 si compararii celor doua seturi de rezultate. Analizele arata ca incredera in sursele sociale se afla in crestere rapida, dupa aproape orice criteriu si pe toate grupele de varsta. Tendintele cheie identificate se includ:
-  68% din consumatori obisnuiesc sa citeasca evaluarile inainte de a rezerva bilete pentru vacante si locuri la hotel, in comparatie cu 59% dintre consumatori care intotdeauna sau foarte des citesc evaluarile inainte de a cumpara o masina, sau 37% dintre consumatori care verifica evaluarile inainte sa achizitioneze sau sa reinnoiasca asigurarea.
-  Agentiile turistice trebuie sa se astepte ca potentialii clienti sa foloseasca telefonul mobil pentru a naviga pe internet atunci cand negociaza achizitionarea unui pachet turistic. In general, 28% dintre acestia citesc evaluari de pe telefonul mobil si 9% (de la 6%) consulta evaluarile de pe telefon atunci cand se afla in agentie.
-  Cumparatorii apeleaza tot mai mult la Facebook pentru recomandari de produse: 24% folosesc aceste recomandari pentru a vedea ce le-au placut prietenilor (de la 22% in martie), 27% cer prietenilor recomandari (de la 19%) si 21% se uita sa vada ce au cumparat si recomandat prietenii lor (de la 15%).
-  Recomandarile prietenilor raman factorul cel mai important in luarea deciziei acizitionarii. Acestea sunt importante in procent de 74%, fata de 70% in martie. Si importanta evaluarilor clientilor straini a crescut, de la 62% la 65 %.
-  Chiar si consumatorii mai in varsta, de obicei mai putin obisnuiti cu tehnologia, apeleaza tot mai mult la evaluari inainte de a achizitiona un bun. 32% din persoanele peste 65 de ani si 27% din cele de 55 - 64 ani citesc intotdeauna evaluarile inainte de a cumpara (fata de 21%, respectiv 22%, in martie).

sursa: www.traveldailynews.com
Accept cookies Informare Cookies Folosim cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.