Bucuresti

Gara de Nord

Cea mai mare staţie de cale ferata din Romania, Gara de Nord a fost inaugurata in septembrie 1872, sub denumirea de "Gara Targovistii”.

Gara a fost construita de Concesiunea Strousberg incepand cu 1868, dupa planul propus si aprobat de Consiliul Tehnic al Ministerului Lucrarilor Publice, condus de Dumitru Ghica. Initial, Gara a fost gandita ca statie de tranzit cu sase linii, atat pentru trenuri de calatori, cat si cu trenuri de marfuri.

Odata cu modernizarea capitalei, denumirea de Gara Targovistei a fost schimbata in anul 1888 in Statia Bucuresti Nord. Un an mai tarziu incep lucrarile de extindere a Garii, o parte din aceasta fiind demolata si reconstruita dupa planuri moderne. In 1907 statia Bucuresti Nord dispunea de sapte linii: trei de expediere si patru de sosire. In anul 1920 s-au mai adaugat trei linii ajungand la 10 linii de primire/expediere a trenurilor.

O noua modernizare si extindere a Garii are loc in perioada 1913- 1914.

In anul 1930, pe baza studiilor arhitectului V.G. Stefanescu, care a incercat sa dea un aspect unitar si modern intregii Gari, se mareste numarul de linii de la 10 la 16 si se aduc imbunatatiri peroanelor. Gara este bombardata partial in 1944 si refacuta cinci ani mai tarziu.

Dupa 1990 Gara de Nord a fost modernizata si adusa la stadiul in care se afla in prezent.


Ai fost aici?

Publica imagini sau impresii despre Gara de Nord. E simplu!
Crează un cont acum pe comunitatea Turistik!
Accept cookies Informare Cookies Folosim cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.